Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com


"متدورش عليَّ".. "بعد قصة حب توجاها بالزواج: حنين (27 سنة) تهرب مع تاجر مخدرات.....وهذا ما فعله زوجها!

مصراوي :: 2018-09-14 [13:54]::
لم يجد "عواد م."، (30 سنة)، صاحب سنترال، ملجئًا سوى التوجه إلى محكمة الأسرة بالتجمع الخامس، لرفع دعوى قضائية ضد زوجته "حنين"، (27سنة)، يطلب فيها تطليقها قائلًا: "حبت تاجر برشام، وهربت معاه".

"بعد 6 شهور جواز اكتشفت أنها حبت تاجر برشام، وفي الآخر هربت معاه".. بهذه الكلمات بدأ "عواد" حديثه لمصراوي، قبل أن يكمل: "اتجوزنا عن حب بس مش عارف باعت العشرة ليه إزاي هنت عليها".

يتذكر الزوج لحظة التقدم لأسرة "حنين" من أجل خطبتها، وبعد الموافقة استمرت الخطبة 4 أشهر، وبعدها تزوجنا، "خدعتني ومثلت إنها بتحبني".

يتابع: "عرفت إنها عايزة تمشي من بيتهم والسلام، عشان جوز أمها مطلع عينها في شغل البيت، ومانعها من نزول الشارع، فكانت عايزة عريس وخلاص".

يكمل "عواد" حديثه: "كانت بتقف في الشباك وبتبص على جارنا تاجر المخدرات ولما كلمتها" ردت قائلة: "أنا ما بحبش حد غيرك وبعدين ده تاجر برشام، إزاي تشك في ده أنا وانت واخدين بعض عن حب".

يضيف: "في إحدى الأيام وبعودتي من العمل شعرت بإرهاق شديد، فذهبت للنوم وبعدما استيقظت، فوجئت بهروب حنين بعد ما لمت أغراضها"، موضحًا أنه ذهب للبحث عنها بمنزل أسرتها لم يجدها، وبمرور أسبوع من اختفائها حدثتني عبر الهاتف: "أنا بحبه وهبقا سعيدة معاه متزعلش مني، أنا عمرى ما حبيتك، وكنت عايزاك تتجوزني عشان أطلع من بيت أهلي بأي طريقة متدورش عليّ".

يوضح الزوج أنه توجه لمنزل أسرتها وشرح لهم ما حدث، وبعد ذلك توجه إلى محكمة الأسرة لرفع دعوى تطليق للضرر، وحملت الدعوى رقم 2470 لسنة 2018، ومازالت الدعوى منظورة أمام المحكمة لم يتم الفصل فيها.